23 aug Voorraadbeheer: realtime voorraadgegevens, inclusief barcode-registratie
Hoe is het in jouw organisatie gesteld met voorraadbeheer? Hoe lang duurt het voordat jij precies weet wat je aan voorraad hebt in je bedrijf? De meeste constructiebedrijven houden dit nog handmatig bij. Op het moment dat je de informatie eindelijk hebt, is die eigenlijk al niet meer betrouwbaar.
Met LiemarX Voorraadbeheer heb je altijd en realtime de juiste voorraadgegevens beschikbaar. Je weet dus precies wat je in huis hebt. Niet alleen omdat de EN-1090 voorschrijft om een volledige tracking en tracing te kunnen doen van alle ingekochte, verbruikte en gemonteerde materialen. Oók de functie Werkvoorbereiding van LiemarX kan bij de optimalisatie gebruikmaken van de aanwezige voorraad. Zo koop je dus nooit teveel in en zijn de prijsrisico’s op je voorraad geminimaliseerd.
Ook alle technische gegevens van een artikel kun je gemakkelijk via Voorraadbeheer bekijken. Denk hierbij aan de locatie van een product, het aantal aanwezige profielen, tijdelijke, vóór ingekochte en gereserveerde projectvoorraden. Dus direct een goed overzicht beschikbaar en met slechts één muisklik snel opvraagbaar.
Functionaliteiten Voorraadbeheer in LiemarX
Voor het beheren en beheersen van de in- en uitgaande goederenstroom beschikt het ERP-systeem van Liemar over verschillende functionaliteiten:
- Zo kun je in ons systeem gemakkelijk informatie koppelen aan een bepaald artikel. Naast vanzelfsprekende voorraadinformatie, zoals de inkoopprijs, kun je ook prijsafspraken met leveranciers, offertes en contactinformatie over de vertegenwoordiger van een bepaald product invoeren. Op deze manier heb je altijd de gewenste voorraadinformatie bij de hand.
- Daarnaast kunnen artikelen vanuit Voorraadbeheer direct worden gefactureerd. Er bestaat namelijk een directe koppeling tussen Voorraadbeheer en de boekhouding en orderadministratie.
- Er wordt onderscheid gemaakt tussen artikelen en profielen.
- Barcode-registratie van voorraad en bestellingen zijn zeer handige opties die je tijd en geld besparen. Mispakken is verleden tijd. Vraag naar de beschikbare apps en onze smartphone-oplossingen.
De voordelen van ons voorraadbeheersysteem
Naast de boekhouding en orderadministratie is voorraadbeheer met andere onderdelen van onze ERP-software verbonden. Op deze manier voorkom je onnodig dubbele handelingen en tijdverspilling. Daarnaast is inzichtelijk wat jouw voorraadbeheer kost en waar verbeterpunten liggen. Zo jagen te veel voorraad en onjuiste voorraadgegevens je bedrijf op onnodige hoge kosten.
LiemarX maakt knelpunten inzichtelijk. Met een hoge mate van automatisering en handige koppelingen zorgen wij ervoor dat onjuistheden en voorraad veroudering worden tegengegaan.
Voorraadbeheer is noodzakelijk voor uw tracking en tracing in het kader van de EN-1090. Het Liemar systeem houdt dit perfect voor je bij. Ook de benodigde certificaten zijn altijd beschikbaar.
LiemarX beschikt over interfaces met machines zodat voorraad terugboekingen ook geheel automatisch vanuit de machine terug je voorraad in kunnen plaatsvinden. Minder tijd aan administratieve taken betekent: méér tijd om te produceren!